DECATHLON přechodem na mobilní telefony ušetřil spoustu práce. Zaměstnancům na prodejnách i IT technikům.
Když zákazník přijde do prodejny sportovního vybavení DECATHLON a zeptá se kohokoliv z personálu na dostupnost vybraného zboží, zaměstnanec mu okamžitě odpoví, aniž by musel odbíhat dozadu k PC nebo se ptát kolegů. Všechny informace totiž najde v aplikaci ve svém mobilu. Správu více než 600 mobilních telefonů na českých prodejnách zajišťuje firma System4u – a IT oddělení DECATHLONU s tím má jen minimum starostí.
Impulz na centrální mobilní aplikaci přišel z Francie
Ještě před několika lety zaměstnanci DECATHLONU pracovali různě – někdo na firemním počítači či tabletu, jiný na soukromém mobilu. Když pak z mateřské Francie přišel požadavek, aby všichni začali využívat centrální mobilní aplikaci, přišly první problémy.
„Spousta lidí měla na svém mobilu či tabletu starší verze aplikace, které pak s těmi novějšími špatně komunikovaly. V IT jsme netušili, kolik zařízení ve firmě vlastně máme. A všechny mobily jsme navíc nastavovali a aktualizovali ručně. Starost o to všechno kompletně vytížila jednoho člověka, který často ani nestíhal.“
Situace byla dlouhodobě neudržitelná, v DECATHLONU proto přistoupili k ráznému řešení. Nakoupili zaměstnancům mobilní telefony Samsung a nechali si od System4u nasadit technologii pro jejich hromadnou správu a zabezpečení – Samsung Knox Configure.
Obrovská úspora času
„Měli jsme několik požadavků, ze kterých nešlo slevit. Předně, aby se po zapnutí každého telefonu objevilo logo DECATHLON a zahrála znělka. Také jsme chtěli, aby na mobilech byla jednotná tapeta a zamykací obrazovka, nebo aby na nich korektně fungovalo všech 13 firemních aplikací, které používáme. Zároveň jsme doufali, že nám technologie ulehčí ruční práci s nastavováním telefonů.“
Firma System4u nasazením a nastavením technologie Samsung Knox tyto požadavky splnila. Nové telefony se okamžitě po spuštění automaticky nakonfigurují a zaměstnanci získají přístup ke všem aplikacím, ke kterým mají dle své pracovní pozice práva. Díky těmto aplikacím například ihned zjistí aktuální skladovou dostupnost zboží nebo přímo z telefonu zadají tisk faktury.
Výsledek? Úspora kvanta práce
V českých prodejnách DECATHLONU dnes koluje asi 670 mobilních telefonů. Kdyby IT oddělení všechny spravovalo ručně, zabralo by to desítky hodin měsíčně. Takto za něj většinu věcí řeší systém Samsung Knox Configure a zákaznická podpora System4u.
Ideální pro všechny kamenné prodejny
Také chcete, aby vaši zaměstnanci na prodejně nebo kdekoliv v terénu měli přístup ke všem informacím a nebyli přitom závislí na počítači či notebooku?