Všechny přihlášené firmy jsou každý rok podrobené detailní analýze, ve které americká firma Gartner zkoumá úplnost firemní vize (například pochopení trhu nebo obchodní model) a schopnost realizace (finanční zdraví nebo zákaznická zkušenost).
Ty nejlépe hodnocené firmy pak Gartner zařadí do svých kvadrantů. Naše společnost System4u se jako člen nadnárodní skupiny GEMA v kvadrantu objevuje opakovaně – a platí to i pro sezónu 2023/24.
Magické kvadranty jsou rozdělené podle odvětví, konkrétně GEMA soutěží v kategorii Managed Mobility Services. Analytici Gartneru skupinu GEMA zařadili do kvadrantu vizionářů. To znamená, že jsme inovativní firma, která přichází s neotřelými řešeními, avšak zatím nám chybí významnější tržní podíl. Ve stejném kvadrantu jako my se nachází například Telefonica nebo Vodafone.
Jak přesně nás Gartner hodnotil
Za silné stránky skupiny GEMA analytici Gartneru považují:
- Silný důraz na logistiku. Máme nastavená přísná pravidla pro rychlost doručení mobilních zařízení (často doručujeme ještě v den objednávky) i rychlost jejich nasazení ve firmě. Ve smlouvách jsou přísné penalizace, pokud dohodu nedodržíme.
- Standardizace nabídky. Zatímco dříve byla mnohá řešení ke správě mobilních zařízení těžko dostupná a k dispozici pouze na vyžádání, my jsme je díky spolupráci s partnery v každé zemi dokázali standardizovat, nacenit a nabídnout jako produkt. Pro klienta je tak řešení mnohem dostupnější.
- Balíčky služeb. Kromě toho, že služby a řešení prodáváme samostatně, nabízíme také ucelené balíčky služeb různých velikostí, které si naši partneři mohou dle potřeby obrandovat a prodávat jako vlastní řešení.
Slabinami skupiny GEMA podle Gartneru jsou:
- Nedostupnost služeb na japonském trhu. V Japonsku GEMA přímo nepůsobí, máme tam pouze obchodního partnera.
- Rozštěpená marketingová strategie. Na některých trzích působíme jen prostřednictvím licenčních partnerů nebo jen díky sociální síti LinkedIn. Webové stránky skupiny nejsou dostatečně podrobné, moderní a aktualizované.
- Omezená automatizace a využití AI. Například zákaznická linka je stále závislá na lidech, jen 9,2 % dotazů řeší automatizace. To může způsobovat, že zákaznická podpora časem nebude dost rychlá, aby splnila zvyšující se nároky klientů.