V Česku je zatím stále nedoceněná, přitom umí jak Workforce identity, tak Customer identity.
CUSTOMER IDENTITY
Jak jednoduše se zaregistrují zákazníci do e-shopu? Nebo uživatelé do SaaS aplikací? Jak velké náklady jsou s takovým přihlašováním? A jsou jejich data opravdu zpracována v souladu s regulemi EU?
Každá moderní aplikace potřebuje znát svého uživatele a obsluhovat ho podle této znalosti.
Režie s bezpečným ověřením a získáním dalších informací uživatelů je obrovská a stojí majitele velké náklady nejen za vývojáře.
Proč?
Identita zákazníka totiž už dávno není jen kombinace jména a hashe hesla v tabulce někde v útrobách systému, dnes je to klíčová informace k úspěchu v interakci s ním. Zároveň podléhá přísným regulím ohledně jeho soukromí, které se neustále snaží odhalit a vytěžit hackeři.
Uživatelé chtějí určitý komfort, hlavně to chtějí mít jednoduché, tj. používat sociální loginy od Apple, Google nebo Facebooku, nechtějí si pamatovat čím se minule hlásili, avšak po přihlášení čekají, že vy je poznáte a zobrazíte jejich minulou aktivitu, i to co by chtěli vidět.
OKTA
je celosvětový lídr v řešení identity managementu, zájem o ni v ČR raketově roste.
Customer Identity Cloud OKTY nabízí skvělé funkcionality s nízkým nákladem.
V nabídce má plán zdarma až do 7 000 aktivních uživatelů měsíčně
Se správnou strategií implementace dokáže 90 % zákazníků nasadit jejich řešení do 3 týdnů, aniž by existující zákazníci zaznamenali změnu nebo nutnost interakce.
Kdo ji už využívá?
Například Rossum, Ikea, Zalando, nebo české startupové hvězdy Kiwi, Kentico a Blackboard a samozřejmě my.
WORKFORCE IDENTITY SAMI VYUŽÍVÁME
Řešení OKTA jsme si implementovali zhruba před rokem. Co nám přineslo?
- Přihlašujeme se jednotně a bez hesel do všech systémů
typicky s využitím biometriky, do všech firemních aplikací. - Řídí nám životní cyklus uživatelských identit
– po založení zaměstnance v HR systému, Okta automaticky zajistí vytvoření uživatelské identity ve všech firemních aplikacích. Při odchodu zaměstnance se postará o úklid a zablokování přístupu a zároveň i zruší licenci - Spravuje uživatelské skupiny v navázaných systémech.
- Řídí přiřazení správných licencí a rolí v Microsoft 365.
- Chrání nás před útoky a zcizením identity uživatele pomocí adaptivních přístupových politik s detekcí anomálií (např. nestandardní lokace, neznámé zařízení) a v případě potřeby vynutí další ověření anebo přístup zablokuje.
- Self-service portál nabízí všem našim uživatelům, s publikovanými firemními aplikacemi a možností samostatného resetu hesla.